FAQ2019-10-31T15:51:43+01:00

Kom je er niet uit?
Wij staan voor je klaar!

 Al je vragen over onze voeding, levering, prijzen en het process worden hier beantwoord.

Veelgestelde vragen

1. Hoeveel voer kan ik mijn hond elke dag geven?2019-10-11T07:20:15+01:00

De aanbevolen dagelijkse portie voor je pup staat vermeld op het etiket van de zak. Elke maand verandert de aanbevolen portie met de groei van uw puppy. Controleer dus elke keer de nieuwe zak voer om te zien welke portie je moet geven. Gebruik de maatbeker die bij de eerste bestelling is geleverd om je brokken op een keukenweegschaal te wegen. Tip: Markeer met een stift de hoeveelheid van één portie, zodat je de brokken niet meer hoeft te wegen tot uw volgende levering.

2. Hoe kan ik de kenmerken van mijn hond wijzigen (gewicht, etc.)?2019-10-11T07:37:23+01:00

Het is belangrijk om de kenmerken van je pup bij te houden, zoals gewicht, activiteitsniveau en lichamelijke conditie. De dagelijkse portie en de aanbevolen hoeveelheden voer worden dan aangepast aan deze wijzigingen. Om deze informatie bij te werken:
1. Log in op uw persoonlijke account op toby.nl/mijn-toby.
2. Bij het profiel van je hond: klik op ‘Wijzigen’ en vervolgens op ‘Voedselplan’.
3. Pas vervolgens de gewenste informatie aan en zorg ervoor dat je op ‘Volgende’ klikt tot je de nieuwe samenstelling van het voedingsplan krijgt. Je gegevens worden dan opgeslagen.

Je kan 7 dagen voor de voorbereiding van je volgende maandelijkse bestelling wijzigingen aanbrengen.

3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn puppy goed groeit?2019-10-11T07:20:35+01:00

Door de lichaamsconditiescore (BCS) van je puppy te monitoren, met het advies van de dierenarts, kun je de groei van je puppy in de gaten houden.

Zie hieronder hoe je dit zelf kan bepalen.

1. Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?2019-09-16T14:47:58+01:00

Betaling met creditcard: De betaling is rechtstreeks, daarom duurt het 2 werkdagen na de startdatum van de betaling voordat de bestelling wordt verpakt en verzonden. De bezorging kan 2 à 3 dagen duren. Binnen 5 dagen heb je het Toby voer in huis.

SEPA Automatische incasso: Dit is geen rechtstreekse betaling, daarom duurt het 5 dagen na de startdatum van de betaling voordat de bestelling wordt verpakt en verzonden. De bezorging kan 2 à 3 dagen duren. Binnen 7 dagen heb je het Toby voer in huis.

Tijdens elke verzending wordt een automatische mail verzonden waarmee je jouw bestelling van verzending tot bezorging kunt volgen. Controleer je mailbox (en SPAM map) om ervoor te zorgen dat je jouw volgende bestelling niet mist!

We zorgen ervoor dat elke bezorging op tijd wordt geleverd voordat het Toby voer op is zodat je daar geen zorgen om hoeft te maken. Als je niet uitkomt met het voer, neem contact met ons op, dan zullen we een spoedbestelling voorbereiden.

2. Mijn bezorging duurt langer dan verwacht, wat moet ik doen?2019-09-16T14:47:54+01:00

Als je bezorging langer duurt, controleer je mail (en de SPAM map) voor de automatische email met de track and trace code. Je bestelling ligt mogelijk bij een ophaalpunt. Deze informatie kun je vinden in de email. Ander kun je ook contact met ons opnemen via de chat, mail of telefoon.

3. Ik heb het verkeerde adres ingevuld, wat moet ik doen?2019-09-16T14:47:50+01:00

Neem eerst contact met ons op via de chat, mail of telefoon. Log vervolgens in op de website en klik op ‘Wijzig gegevens’ om je adres te wijzigen. Deze wijziging wordt meegenomen met de volgende bestellingen.

4. Is het mogelijk om de bezorgdatum te veranderen?2019-09-16T14:48:22+01:00

Je kan de bezorgdatum wijzigen door in te loggen in jouw account. Log in en klik op ‘Wijzig bezorgdatum’. Voor een extra snelle bezorging, neem contact op met onze klantenservice.

Is de bestelling al in behandeling maar wil je de bezorgdatum wijzigen? Neem contact op met onze klantenservice en we zullen de bestelling verzenden conform jouw beschikbaarheid.

5. Hoe kan ik mijn bestellingen hervatten?2019-09-16T14:47:46+01:00

Je kan jouw bestellingen hervatten door in te loggen in jouw account. Bij ‘Volgende bestelling’ klik op ‘Heractiveren’. Hiermee kun je het abonnement hervatten. Controleer vervolgens de datum van de eerstvolgende bestelling en pas dit eventueel aan. Voor een extra snelle bezorging, neem contact op met onze klantenservice.

1. Hoeveel kost Toby?2019-09-16T14:39:37+01:00

Omdat onze brokken op maat gemaakt zijn, zijn onze prijzen ook op maat gemaakt en kunnen deze variëren afhankelijk van de eigenschappen van elke hond. Zonder tussenpersonen kunnen wij een eerlijke prijs garanderen voor premium kwaliteit. Ontdek vrijblijvend de prijs van jouw persoonlijke recept.

2. Mijn proefpakket kost meer dan 2 euro, is dat normaal?2019-09-16T14:39:43+01:00

Wanneer je het gratis proefpakket bestelt, betaal je slechts 2 euro bezorgkosten wanneer het voer minder dan 8 kg weegt. Wanneer jouw pakket boven de 8 kg weegt, worden extra kosten berekend. De bezorgkosten zijn gratis bij elke volgende bestelling.

3. Ik heb meerdere honden, krijg ik ook een gratis proefpakket voor mijn andere honden?2019-09-16T14:39:49+01:00

Als je meerdere honden hebt, zul je voor elke hond een apart voedselplan moeten aanmaken omdat elke hond unieke behoeften heeft. Het proefpakket is maar voor 1 hond gratis, de andere honden kunnen het proefpakket voor de normale prijs proberen.

4. Mijn automatische betaling is mislukt, hoe betaal ik voor mijn bestelling?2019-09-16T14:39:56+01:00

Wanneer de betaling voor jouw bestelling is mislukt, wordt er automatisch een betaallink naar je gestuurd. Heb je deze betaallink niet ontvangen? Kijk even in je spam map, waarschijnlijk zit ie daarin. Neem contact met ons op, dan zullen we je helpen om jouw automatische incasso opnieuw te activeren en de betaling van de bestelling te hervatten.

5. Is het mogelijk om de datum van mijn volgende betaling uit te stellen?2019-09-16T14:40:04+01:00

Jouw eerste maandelijkse betaling is 12 dagen na de bestelling van het proefpakket. Je kan jouw abonnement echter naar wens aanpassen. Je kan de betaaldatum tot 24 uur voor de volgende bestelling verplaatsen. Log in and verander de datum gemakkelijk bij ‘Wijzig bezorgdatum’.

6. Hoe verander ik de betaalmethode?2019-09-16T14:40:11+01:00

De betaalmethode veranderen:
-Log in op jouw account: toby.nl/mijn-toby
-Ga naar mijn account en klik op “”Wijzig bank of creditcard””.
-Vul je gegevens in en meld je aan.
-Een bedrag van €0.02 wordt afgeschreven om het mandaat voor jouw automatische incasso te activeren.
Belangrijk: hiermee plaats je geen bestelling. Als je problemen hebt met het plaatsen van een bestelling, neem contact op met onze klantenservice via de chat, mail naar support@toby.nl of bel naar (+31) (0)85 130 44 27.

1. Groeit het Toby voer met mijn hond mee?2019-09-16T13:35:11+01:00

Elke hond krijgt een uniek recept samengesteld door een dierenarts en een team van voedingsdeskundigen op basis van de nutritionele behoeften. Het recept groeit met je hond mee en past zich gedurende elke levensfase aan.

2. Hoe maak ik de overstap van de oude brokken naar het Toby voer?2019-09-16T15:22:32+01:00

Elke hond is anders en heeft tijd nodig om zich aan te passen aan het voer. Daarom raden we een mengperiode van 1 week aan zodat jouw hond kan wennen aan het nieuwe voer en om maagdarmklachten te vermijden. Je kan de mengperiode verlengen afhankelijk van de gezondheid en smaak van jouw hond.

3. Wat kan ik doen als mijn hond het Toby voer niet lekker vindt?2019-09-16T13:21:30+01:00

Als je het oude voer geleidelijk met het nieuwe Toby voer mengt, kan jouw hond langzaam aan het voer wennen. Daarom raden we de mengperiode van 1 week aan. Is het recept nog niet helemaal ideaal? Het is normaal om verschillende recepten te proberen voordat je degene hebt gevonden die jouw hond het lekkerst vindt. Je kunt de smaak makkelijk veranderen in jouw persoonlijke account. Of neem contact met ons op zodat we samen het recept kunnen aanpassen naar de behoeften van jouw hond.

4. Waar vind ik de samenstelling van mijn Toby recept?2019-09-16T13:22:01+01:00

Wanneer je de vragenlijst hebt ingevuld, kun je in het persoonlijke voedselplan zowel de samenstelling als de prijs vinden. Je kunt op de knop klikken bij ‘Toon voedselplan’/’Toon ingrediënten’/’Toon additieven’.

Wanneer je bij Toby bestelt, kun je de samenstelling ook achterop de zak vinden.

5. Hoe lang kan het voer bewaard worden?2019-09-16T13:12:42+01:00

Wij raden voor het Toby voer een bewaartermijn van 3 maanden aan nadat je het voer hebt ontvangen. Het is echter niet nodig om een voorraad te hebben, omdat we je elke maand vers en op maat gemaakte voeding sturen. Koel, droog en indien mogelijk donker bewaren.

6. Hoe gebruik ik de maatbeker?2019-09-16T13:17:27+01:00

Wanneer je het Toby proefpakket bestelt, krijg je altijd een maatbeker bij het voer geleverd. Deze maatbeker kun je gebruiken om de porties te geven die door de voedingsdeskundigen zijn aangeraden voor de dagelijkse nutritionele behoeften. Het teken van de aanbevolen dagelijkse portie staat op de zak en in de persoonlijke account op toby.nl/mijn-toby.

Voorbeeld: ‘Geef 2 keer per dag met deze maatbekerinstelling: 2+O’.

Dit betekent dat je de maatbeker eerst moet vullen tot streep nummer 2 waarna je de brokken in de voerbak doet. Daarna, dit is de tweede stap, moet je de maatbeker vullen tot streep letter O en deze hoeveelheid doe je ook in de voerbak. Dit doe je vervolgens tweemaal daags.

Vind je het fijner om het voer af te wegen? De hoeveelheid die wordt aanbevolen door onze voedingsdeskundigen staat ook op de zak. Je kunt dan de maatbeker als houder voor de brokken gebruiken.

1. Wat zijn de voordelen van het op maat gemaakte Toby voer?2019-09-16T13:05:30+01:00

-Op maat gemaakte voeding op basis van de eigenschappen van jouw hond
-Zorgvuldig samengesteld door de dierenarts en een team van voedingsdeskundigen
-Hoogwaardige ingrediënten speciaal geselecteerd voor een betaalbare prijs
-Gratis thuisbezorgd zodra je de eerste maandelijkse bestelling hebt besteld
-Elke maand opzegbaar

2. Hoe bestel ik het Toby voer?2019-09-16T13:04:41+01:00

-Het op maat gemaakte Toby voer is alleen online te bestellen via onze website, toby.nl.
-Klik op de ‘Probeer gratis’ knop in het menu.
-Vul de vragenlijst in voor jouw hond voor het persoonlijke voedselplan.
-Bestel je proefpakket door jouw gegevens in te vullen, betaal voor de verzending (+€2) en ontvang je proefpakket na 3 werkdagen.

3. Wat moet ik doen als ik het gewicht van mijn hond niet weet?2019-09-16T13:03:25+01:00

Er zijn een aantal manieren om achter het gewicht van je hond te komen:
1. Zet je hond op een weegschaal
2. Beweegt je hond teveel? Til je hond op en ga samen op de weegschaal staan. Trek daarna je eigen gewicht van het totale gewicht af.
3. Is jouw hond te groot? Gebruik het vraagteken naast de balk voor ‘Gewicht’. Je zult hier een geschat gewicht vinden op basis van het ras en de leeftijd van jouw hond. Weeg je hond bij het volgende bezoek aan de dierenarts en pas het aan in je account.

4. Moet ik mijn dierenarts raadplegen voordat ik mijn hond Toby voer geef?2019-09-16T13:02:34+01:00

In principe is dat niet noodzakelijk. Het voer wat we voor jouw hond hebben samengesteld is uitgebalanceerd en bevat alles voor een fit en gelukkig leven.

Als jouw hond (bekende) gezondheidsklachten heeft, raden we wel aan om jouw hond door een dierenarts te laten onderzoeken om te bepalen of het Toby voer geschikt is. Als je twijfels hebt voordat je bestelt, aarzel niet om met ons contact op te nemen.

Neem contact met ons op

Telefoon

Bel onze klantenservice

085 – 130 44 27

Mail

Mail onze klantenservice

Facebook

Stuur ons een bericht op Facebook

Twitter

Stuur ons een tweet en we zijn snel bij je.

Chat

Chat direct met een collega

Je kan ons chatraampje rechtsonder op je scherm vinden.